måndag 16 februari 2009

Att bli äldre

Läste just mitt eget inlägg lite längre ned och insåg att dagens ungdomar aldrig hade använt Schindler's List som referens i det halvsvaga skämtet om McDonald's. Det påminner mig om när jag var på ett bröllop i höstas. Jag fick en otroligt vacker kvinna till bordet. Hon var ung, kanske tjugotre, och jag kan inte nog betona hennes skönhet. Som vanligt runt vackra kvinnor började jag skämta. Hon responderade artigt men ställde sig kallsinnig till mina vitsar. Jag sökte allt mer desperat få henne att skratta. När jag var inne i ett resonemang om att serien Tom Puss i Dagens Nyheter var helt värdelös eftersom den saknade pratbubblor, avbröt hon mig och sa: "Du är säkert kul, men du borde uppdatera dina referenser". Jag åldrades säkert femton år på det där bröllopet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar